logo961201logo961201logo961201logo961201
  • خانه
  • دوره‌های آموزشی
    • ایمنی راه مقدماتی
    • مدیریت ایمنی راه
    • مدیریت ایمنی معابر شهری
    • بازرسی ایمنی راه
    • ایمنی وسیله نقلیه
  • آمارتصادفات
    • آمار سالانه
    • آمار تصادفات برون شهری
    • آمار تصادفات درون شهری
  • کتابخانه ایمنی
    • دستورالعمل‌ها و قوانین داخلی
    • آیین‌نامه‌های خارجی
    • گزارشات داخلی ایمنی راه
    • گزارشات بین‌المللی ایمنی راه
  • ایمنی راه‌و زندگی
  • درباره‌ما
  • تماس‌باما
  • مرجع‌علمی
✕

آمار تلفات تصادفات درون شهری ۱۳۹۵

آذر ۱۶, ۱۳۹۶

آمار تلفات تصادفات درون شهری ۱۳۹۵

نقشه و نمودار زیر مرتبط با آمار تلفات تصادفات درون شهری ۱۳۹۵ می باشد.

این آمارها نشان می دهد که استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان بیشترین آمار تلفات تصادفات درون شهری سال ۱۳۹۵ را داشته اند.

همچنین استان های ایلام، سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، زنجان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی کمترین آمار تلفات تصادفات درون شهری در سال ۱۳۹۵ را داشته اند.

استان تهران با اختلاف زیاد، بیشترین آمار تصادفات درون شهری را نسبت به دیگر استان های کشور به خود اختصاص داده است.

تراکم جمعیت ساکن و تعداد زیاد افزایش وسایل نقلیه می تواند دلیلی بر بالا تصادفات درون شهری در استان های پرجمعیت باشد.

طراحی معابر شهری، تعیین سرعت مناسب برای تردد در خیابان ها و اعمال قانون موثر بر روی خودروهای متخلف در فضای شهری می تواند از افزایش تلفات تصادفات جلوگیری کند.

در حالی که در برخی شهرهای پیشرو جهان در زمینه ایمنی راه، سرعت مجاز به زیر ۵۰ کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است، در ایران این اتفاق نیفتاده است.

در محیط شهری به دلیل نزدیکی قابل توجه انسان و وسایل نقلیه در حال تردد، احتمال وقوع تصادف بسیار زیاد است.

طراحی معابر شهری باید به گونه ای باشد که رانندگان را تشویق به سرعت زیاد نکند و همچنین اولویت تردد را به عابرین پیاده و دوچرخه سواران بدهد.

بالا بردن سهم حمل و نقل عمومی ایمن از تردد روزانه شهرها، می تواند منجر به کاهش تلفات و همچنین کاهش گره های ترافیکی شود.

 

Dashboard 1


 

  • آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری سال ۱۳۹۴
  • آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری ۱۳۹۳
  • آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری ۱۳۹۲
  • آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری ۱۳۹۱
  • آمار تلفات تصادفات درون شهری ۱۳۹۵
  • آمار تصادفات رانندگی سال ۱۳۹۵
  • مقایسه تلفات تصادفات سال ۹۵ و ۹۴
  • آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۱۳۹۵
  • آمار تلفات تصادفات درون شهری ۱۳۹۵
  • اجزای اصلی سیستم ایمن شهری – مدیریت سرعت
  • استراتژی مدیریت سرعت – استراتژی های Save LIVES
  • قوانین و ضوابط مرتبط با ایمنی معابر شهری
  • اجزای اصلی سیستم ایمن – باز طراحی معابر شهری
  • ایمنی خودرو- اجزای اصلی سیستم ایمن
  • مطالعه موردی: در مسیر چشم انداز صفر نیویورک
  • ضرورت مدیریت ایمنی معابر شهری
Share
حمید مرادی
حمید مرادی
کارشناس ارشد راه و ترابری / وقتی در مورد ایمنی راه صحبت می کنیم، از اهمیت توجه به زندگی انسان ها صحبت می کنیم.

مطالب مرتبط

آمار تلفات تصادفات برون شهری سال 95

آمار تلفات تصادفات برون شهری سال 95

آذر ۱۶, ۱۳۹۶

آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۱۳۹۵


ادامه مطلب
مقایسه تلفات تصادفات سال ۹۵ و ۹۴
آبان ۱۱, ۱۳۹۵

مقایسه تلفات تصادفات سال ۹۵ و ۹۴


ادامه مطلب
آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری ۱۳۹۱
آبان ۸, ۱۳۹۵

آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری ۱۳۹۱


ادامه مطلب

1 Comment

  1. فتحی گفت:
    فروردین ۱۹, ۱۳۹۷ در ۵:۴۶ ق٫ظ

    با سلام
    آیا آماری از تصادفات سرویس مدارس به تفکیک وجود دارد؟ لطفا برای ایمیل بنده ارسال کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

RSS Transport safety blog

  • The EU’s road safety situation in 2015
  • Safety Benefits of C-ITS
  • Third Global Status Report on Road Safety 2015 – China & India
  • Third Global Status Report on Road Safety 2015 – Iran & Thailand
تمامی حقوق سایت برای حمید مرادی محفوظ است.