logo961201logo961201logo961201logo961201
  • خانه
  • دوره‌های آموزشی
    • ایمنی راه مقدماتی
    • مدیریت ایمنی راه
    • مدیریت ایمنی معابر شهری
    • بازرسی ایمنی راه
    • ایمنی وسیله نقلیه
  • آمارتصادفات
    • آمار سالانه
    • آمار تصادفات برون شهری
    • آمار تصادفات درون شهری
  • کتابخانه ایمنی
    • دستورالعمل‌ها و قوانین داخلی
    • آیین‌نامه‌های خارجی
    • گزارشات داخلی ایمنی راه
    • گزارشات بین‌المللی ایمنی راه
  • ایمنی راه‌و زندگی
  • درباره‌ما
  • تماس‌باما
  • مرجع‌علمی
✕

ایمنی خودرو- اجزای اصلی سیستم ایمن

دی ۲۲, ۱۳۹۶

ایمنی خودرو و سیستم ایمن

در سیستم ایمن شهری، ایمنی خودرو نقشی اساسی بازی می کند.

ما تا اینجا در مورد سیستم ایمن از نقش مدیریت سرعت و باز طراحی معابر شهری گفتیم.

یکی دیگر از اجزای اصلی سیستم ایمن، خودروهای ایمن است.

ترکیب عملکرد ایمنی ۵ ستاره NCAP و سرعت زیر ۵۰ کیلومتر بر ساعت در معابر شهری، می تواند تقریبا همه کشته ها و جراحت های جدی ناشی از  تصادفات را برطرف کند.

ایمنی خودرو

برای تعیین تعداد ستاره ایمنی برای یک خودرو مشخص، آزمایشات متعددی بر روی خودرو انجام می شود. کمترین سطح ایمنی، عملکرد ۱ ستاره است.

در رابطه با ایمنی خودرو، دولت ها باید قوانین فنی سازمان های بین المللی مربوط به طراحی جلوی خودرو برای برخورد ایمن با عابر پیاده را اجرایی کنند.

مطالعه بیشتر در مورد تکنولوژی ها و تست های ایمنی خودرو در برخورد با عابر پیاده

ویدیوی زیر در مورد نحوه آزمایش برخورد خودرو با عابر پیاده و عملکرد تجهیزات ایمنی خودرو مانند ایربگ مخصوص عابر پیاده می باشد.

رعایت این مسایل فنی، منجر به کاهش شدت تصادفات عابر پیاده با خودرو در سرعت های پایین خواهد شد.

تکنولوژی های فعال ایمنی ( Active Safety Technology ) خصوصا ترمز اضطراری خودکار (AEB) می تواند کاهش قابل توجهی در انرژی جنبشی ناشی از برخورد ایجاد کند یا منجر به جلوگیری از تصادف شود.

در حالیکه بسیاری از سیاست گذاران و صاحبنظران جهانی آرمانی با خیابان هایی که پر از خودروهای خودران است، وعده می دهند، تکنولوژی ها و قوانین نجات دهنده مذکور، موجود هستند و باید به صورت گسترده تر و سریعتر اجرایی شوند.

در سطح مدیریت شهری، مدیران و کارکنان سازمان هایی که مسئولیت تامین ناوگان های عمده شهری را دارند، باید از این قوانین در خرید وسایل نقلیه شامل معیاری مرتبط با استانداردهای عملکردی ایمنی عابر پیاده و خودرو، هم به صورت فعال ( Active ) و هم به صورت منفعل ( Passive ) مد نظر قرار دهند.

  این مطلب یکی از درس های دوره آموزشی مدیریت ایمنی معابر شهری است. مابقی درس ها را در باکس نارنجی زیر دنبال کنید.

  • اجزای اصلی سیستم ایمن شهری – مدیریت سرعت
  • استراتژی مدیریت سرعت – استراتژی های Save LIVES
  • قوانین و ضوابط مرتبط با ایمنی معابر شهری
  • اجزای اصلی سیستم ایمن – باز طراحی معابر شهری
  • ایمنی خودرو- اجزای اصلی سیستم ایمن
  • مطالعه موردی: در مسیر چشم انداز صفر نیویورک
  • ضرورت مدیریت ایمنی معابر شهری

  این مطلب یکی از درس های دوره آموزشی ایمنی وسایل نقلیه هم هست. مابقی درس ها را در باکس نارنجی زیر دنبال کنید.

  • ایمنی وسیله نقلیه و تاثیر آن در ایمنی سیستم حمل و نقل
  • اثر ایمنی وسیله نقلیه بر تصادفات
  • ارزیابی ایمنی خودرو
  • ایمنی خودروی خودران -مقدمه
  • گزارش : فواید به کار گیری سیستم های هوشمند حمل و نقل و سیستم های خودران
  • سازمان های مرتبط با ایمنی خودرو

وبینارهای ایمنی خودرو

  • وبینار آینده ایمنی وسایل نقلیه
  • آشنایی بیشتر: وبینار تست ایمنی خودرو در استرالیا ANCAP

گزارش های ایمنی خودرو

    اخبار ایمنی خودرو

    • ایمنی خودرو و پرفروش های خودرو در هفت ماهه اول ۹۶
    • کاهش دخالت نیروی انسانی در مراکز معاینه فنی
    • کودکان و صندلی ایمنی آنان درخودرو
    • قانون جدید جلب رضایت مصرف‌کنندگان در صنعت خودرو
    • اولین انعقاد قرارداد بین‌المللی خودرویی
    • پیش‌بینی از آینده تولید خودرو
    • معاینه فنی خودروها و حمل و نقل عمومی و در کمیسیون ایمنی راه
    Share
    حمید مرادی
    حمید مرادی
    کارشناس ارشد راه و ترابری / وقتی در مورد ایمنی راه صحبت می کنیم، از اهمیت توجه به زندگی انسان ها صحبت می کنیم.

    مطالب مرتبط

    آبان ۱۸, ۱۴۰۳

    ضرورت مدیریت ایمنی معابر شهری


    ادامه مطلب
    بهمن ۲۰, ۱۳۹۶

    مطالعه موردی: در مسیر چشم انداز صفر نیویورک


    ادامه مطلب
    باز طراحی معابر شهری ۳

    باز طراحی معابر شهری ۳

    دی ۱۵, ۱۳۹۶

    اجزای اصلی سیستم ایمن – باز طراحی معابر شهری


    ادامه مطلب

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    RSS Transport safety blog

    • The EU’s road safety situation in 2015
    • Safety Benefits of C-ITS
    • Third Global Status Report on Road Safety 2015 – China & India
    • Third Global Status Report on Road Safety 2015 – Iran & Thailand
    تمامی حقوق سایت برای حمید مرادی محفوظ است.