آمار تلفات تصادفات رانندگی به تفکیک سن
آمار تلفات تصادفات رانندگی به تفکیک سن
گروه های سنی مختلف، سهم متفاوتی در تلفات تصادفات رانندگی دارند. در اینجا آمار مرتبط به آمار تلفات تصادفات رانندگی به تفکیک سن آمده است.
افراد با سن های بالا (سالخوردگان) آسیب پذیری بالایی دارند. این افراد هنگامی که به عنوان راننده هستند، زمان زیادی برای واکنش به موقعیت های خطرناک نیاز دارند.
همچنین به عنوان عابر پیاده در معابر شهری، به دلیل عدم توانایی های حرکتی، دیرتر می توانند خود را از خطر دور کنند.
با این وجود جوانان بیشترین سهم از تلفات جاده ای دارند. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ بیشترین سهم از تلفات را طی سال های ۹۰ تا ۹۴ به خود اختصاص داده است.
اگرچه سهم جوانان از کل جمعیت ایران نیز بالاست، اما خطرپذیری بالای جوانان در هنگام رانندگی از دیگر دلایل بالا بودن تلفات این گروه سنی در تصادفات رانندگی است.
اگر بخواهیم رتبه بندی برای سهم گروه های سنی مختلف در تلفات تصادفات رانندگی داشته باشیم، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال رتبه اول، گروه سنی بالای ۶۱ سال رتبه دوم و گروه سنی ۳۱ تا ۴۵ رتبه سوم را خواهد داشت.
طی سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، اکثر گروه های سنی روندی کاهش داشته اند اما در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ این روند کاهشی در بعضی از گروه های سنی بسیار اندک بوده و در بعضی دیگر افزایش داشته است.
منبع این آمار کتابچه های آماری جمعیت طرفداران ایمنی راه بوده است.
- راهبرد ملی ایمنی راه ایران – استراتژی ایمنی
- آیین نامه ها، ضوابط و دستورالعمل های ایمنی راه
- آیین نامه ایمنی راه و حریم نشریه ۱-۲۶۷
- آیین نامه تجهیزات ایمنی راه نشریه ۴-۲۶۷
- آیین نامه ایمنی بهره برداری نشریه ۶-۲۶۷
- راهنمای نگهداری از علایم و تجهیزات ایمنی راه نشریه ۳۷۰
- مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران منصوب شد.
- معاینه فنی خودروها و حمل و نقل عمومی و در کمیسیون ایمنی راه
- چهارمین کنفرانس بینالمللی حوادث رانندگی و جادهای
- حقوق عابر پیاده – ویدیو
- ارتقا ایمنی عابر پیاده
- راهنمای گام به گام تدوین طرح ارتقاء ایمنی موتورسیکلت سواران
- اولین قربانی تصادف رانندگی در جهان
- رانندگی خطرناک، اسلحه ای که به روی شهروندان می کشیم – ویدیو
- اولین قربانی تصادف در ایران، شخصیت های معروف قربانی تصادف
- بیست و پنجمین کنگره جهانی راه – نوامبر ۲۰۱۵
- چهاردهمین کنفرانس حمل و نقل برای افراد سالخورده و ناتوان- جولای ۲۰۱۵
- دومین کنفرانس سطح بالای جهانی در ایمنی راه- نوامبر ۲۰۱۵
- ضوابط ارایه آمار و اطلاعات تصادفات راه ها
- طرح انسجام آموزش و فرهنگ سازی ایمنی راه ها
- شرح خدمات انجام مطالعه نقطه پرتصادف راه ها
- برنامه چین برای ایمنی راه
- رهنمودهایی برای ممیزی سیستم های مدیریت – ایزو ۱۹۰۱۱
- کتاب مدیریت ایمنی راه – بانک توسعه آسیایی
- ادارات کل راه و شهرسازی
- وزارت راه و شهرسازی
- ادارات کل حملونقل و پایانهها – سازمان راهداری
- پیشبینی از آینده تولید خودرو
- راه اندازی پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل
- اولین انعقاد قرارداد بینالمللی خودرویی
- قانون جدید جلب رضایت مصرفکنندگان در صنعت خودرو
- لیست پایگاه های خبری حمل و نقل
- راهنمای ایمنی راه آفریقا – بانک توسعه آفریقایی
- دستورالعمل نحوه شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف راهها
- مرگ در خیابان؛ از درویش خان تا محمود طلوعی
- کودکان و صندلی ایمنی آنان درخودرو
- اولین تصادفها در جهان کی و کجا رخ داد؟
- کاهش دخالت نیروی انسانی در مراکز معاینه فنی
- عوامل موثر در بروز سوانح رانندگی
- چشم انداز جهانی مشکل تصادفات جاده ای – شاخص DALY
- فعال شدن دوربینهای غیرفعال جادهها
- دوره آنلاین آموزشی ایمنی راه و حمل و نقل جاده ای
- مثالی برای شروع دوره آموزشی ایمنی راه
- درس یک – نقش انسان در بروز سوانح رانندگی
- درس دو – مقدمه ای بر ماتریس هادون
- درس سه – مدل فعالیت رانندگی
- درس چهار- ویژگی ها و محدودیت های راننده – پردازش اطلاعات
- درس پنج – ویژگی ها و محدودیت های راننده – انتظارات راننده
- درس شش – ویژگی ها و محدودیت های راننده – دید (۱)
- آیین نامه ایمنی راه – حاشیه ایمن راه – نشریه ۴-۲۶۷ نسخه جدید
- درس هفت – ویژگی ها و محدودیت های راننده – دید پیرامونی
- درس هشت– ویژگی ها و محدودیت های راننده – جا به جایی در عمق
- درس نه – ویژگی ها و محدودیت های راننده – جستجوی دیداری
- درس ده – ویژگی ها و محدودیت های راننده – زمان دریافت- واکنش
- دوره آشنایی با مدیریت ایمنی راه
- مقدمه ای بر وضعیت ایمنی راه در جهان
- آمار تصادفات رانندگی سال ۱۳۹۵
- آمار تصادفات رانندگی سال ۱۳۹۴
- آمار کشته شدگان و مصدومان تصادفات سال ۱۳۹۴
- بررسی دقیق تر ماتریس هادون
- بانک جهانی و سیستم مدیریت ایمنی راه
- رویکرد سیستم ایمن – تولید کنندگان و مشتریان ایمنی راه
- معرفی فروم بین المللی حمل و نقل (ITF)
- تغییر پارادایم به سمت سیستم ایمن
- چشم انداز صفر کشور سوئد- مطالعه موردی
- معرفی بنیاد FIA وابسته به فدراسیون بین المللی اتومبیل
- گزارش جدید بنیاد FIA- سرمایه گذاری ایمنی راه
- مقدمه ای بر بازدید و بازرسی ایمنی راه
- آمار کشته شدگان تصادفات برون شهری کشور سال ۱۳۹۴
- آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری سال ۱۳۹۴
- اثرات بازدید و بازرسی ایمنی راه بر تصادفات