آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۱۳۹۵
آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۹۵
نقشه و نمودار زیر مربوط به آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۹۵ است. ماخذ این آمار، اطلاعات پزشکی قانونی کشور می باشد.
همانطور که در نقشه و نمودار مشخص است، استان فارس بیشترین آمار تلفات تصادفات برون شهری و استان ایلام کمترین آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۹۵ را داشته اند.
برای مقایسه صحیح آمار تصادفات بین استان ها، نیاز است که تعداد تلفات بر جمعیت آن ها تقسیم شود و از نسبت تعداد تلفات به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استفاده شود.
استان های خراسان رضوی، اصفهان، کرمان،سیستان و بلوچستان و خوزستان از دیگر استان هایی هستند که تعداد تلفات تصادفات برون شهری در آن ها زیاد است.
عوامل زیادی در بروز تصادفات برون شهری تاثیرگذارند. از جمله حضور وسایل نقلیه سنگین در جاده ها، خواب آلودگی منجر به واژگونی و همچنین وجود مزارع کشاورزی در حاشیه راه ها، می تواند منجر به افزایش تصادفات برون شهری شود.
با این وجود طراحی راه ایمن توسط مهندسان راه و انجام بازدیدها و بازرسی های ایمنی متعدد می تواند به مقدار قابل توجهی آمار تلفات تصادفات برون شهری را کاهش دهد.
استان های ایلام، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان شمالی و جنوبی و چهارمحال و بختیاری از استان های با کمترین آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۹۵ هستند.
همانطور که در نقشه می بینید، به جز استان یزد و خراسان جنوبی، باقی استان های با کمترین تعداد تلفات، جزیی از استان های کم وسعت کشور هستند.
طول راه های کمتر و تعداد وسایل نقلیه کمتر برخی استان ها نسبت به دیگر استان ها، می تواند از دلایل تفاوت در آمار تصادفات جاده ای باشد.
شاخص های دیگری هم برای مقایسه استان ها از نظر ایمنی راه ها وجود دارد.
مثلا تغییرات تعداد تصادفات هر استان نسبت به سال قبل از آن، از جمله شاخص های مهم برای مقایسه آمار تصادفات استان ها است.
- آمار تصادفات رانندگی سال ۱۳۹۵
- مقایسه تلفات تصادفات سال ۹۵ و ۹۴
- آمار تلفات تصادفات برون شهری سال ۱۳۹۵
- آمار تلفات تصادفات درون شهری ۱۳۹۵
- راهبرد ملی ایمنی راه ایران – استراتژی ایمنی
- آیین نامه ها، ضوابط و دستورالعمل های ایمنی راه
- آیین نامه ایمنی راه و حریم نشریه ۱-۲۶۷
- آیین نامه تجهیزات ایمنی راه نشریه ۴-۲۶۷
- آیین نامه ایمنی بهره برداری نشریه ۶-۲۶۷
- راهنمای نگهداری از علایم و تجهیزات ایمنی راه نشریه ۳۷۰
- مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران منصوب شد.
- معاینه فنی خودروها و حمل و نقل عمومی و در کمیسیون ایمنی راه
- چهارمین کنفرانس بینالمللی حوادث رانندگی و جادهای
- حقوق عابر پیاده – ویدیو
- ارتقا ایمنی عابر پیاده
- راهنمای گام به گام تدوین طرح ارتقاء ایمنی موتورسیکلت سواران
- اولین قربانی تصادف رانندگی در جهان
- رانندگی خطرناک، اسلحه ای که به روی شهروندان می کشیم – ویدیو
- اولین قربانی تصادف در ایران، شخصیت های معروف قربانی تصادف
- بیست و پنجمین کنگره جهانی راه – نوامبر ۲۰۱۵
- چهاردهمین کنفرانس حمل و نقل برای افراد سالخورده و ناتوان- جولای ۲۰۱۵
- دومین کنفرانس سطح بالای جهانی در ایمنی راه- نوامبر ۲۰۱۵
- ضوابط ارایه آمار و اطلاعات تصادفات راه ها
- طرح انسجام آموزش و فرهنگ سازی ایمنی راه ها
- شرح خدمات انجام مطالعه نقطه پرتصادف راه ها
- برنامه چین برای ایمنی راه
- رهنمودهایی برای ممیزی سیستم های مدیریت – ایزو ۱۹۰۱۱
- کتاب مدیریت ایمنی راه – بانک توسعه آسیایی
- ادارات کل راه و شهرسازی
- وزارت راه و شهرسازی
- ادارات کل حملونقل و پایانهها – سازمان راهداری
- پیشبینی از آینده تولید خودرو
- راه اندازی پژوهشکده مالی و اقتصادی مسکن و حمل و نقل
- اولین انعقاد قرارداد بینالمللی خودرویی
- قانون جدید جلب رضایت مصرفکنندگان در صنعت خودرو
- لیست پایگاه های خبری حمل و نقل
- راهنمای ایمنی راه آفریقا – بانک توسعه آفریقایی
- دستورالعمل نحوه شناسایی و اولویت بندی نقاط پرتصادف راهها
- مرگ در خیابان؛ از درویش خان تا محمود طلوعی
- کودکان و صندلی ایمنی آنان درخودرو
- اولین تصادفها در جهان کی و کجا رخ داد؟
- کاهش دخالت نیروی انسانی در مراکز معاینه فنی
- عوامل موثر در بروز سوانح رانندگی
- چشم انداز جهانی مشکل تصادفات جاده ای – شاخص DALY
- فعال شدن دوربینهای غیرفعال جادهها
- دوره آنلاین آموزشی ایمنی راه و حمل و نقل جاده ای
- مثالی برای شروع دوره آموزشی ایمنی راه
- درس یک – نقش انسان در بروز سوانح رانندگی
- درس دو – مقدمه ای بر ماتریس هادون
- درس سه – مدل فعالیت رانندگی
- درس چهار- ویژگی ها و محدودیت های راننده – پردازش اطلاعات
- درس پنج – ویژگی ها و محدودیت های راننده – انتظارات راننده
- درس شش – ویژگی ها و محدودیت های راننده – دید (۱)
- آیین نامه ایمنی راه – حاشیه ایمن راه – نشریه ۴-۲۶۷ نسخه جدید
- درس هفت – ویژگی ها و محدودیت های راننده – دید پیرامونی
- درس هشت– ویژگی ها و محدودیت های راننده – جا به جایی در عمق
- درس نه – ویژگی ها و محدودیت های راننده – جستجوی دیداری
- درس ده – ویژگی ها و محدودیت های راننده – زمان دریافت- واکنش
- دوره آشنایی با مدیریت ایمنی راه
- مقدمه ای بر وضعیت ایمنی راه در جهان
- آمار تصادفات رانندگی سال ۱۳۹۵
- آمار تصادفات رانندگی سال ۱۳۹۴
- آمار کشته شدگان و مصدومان تصادفات سال ۱۳۹۴
- بررسی دقیق تر ماتریس هادون
- بانک جهانی و سیستم مدیریت ایمنی راه
- رویکرد سیستم ایمن – تولید کنندگان و مشتریان ایمنی راه
- معرفی فروم بین المللی حمل و نقل (ITF)